O factoring consiste nunha operación financeira por medio da cal unha empresa cede as facturas xeradas polas súas vendas a unha compañía financeira (xeralmente bancos) que se encargará de xestionar a cobranza. A cambio, a compañía de factoring ofrecerá o importe das facturas cedidas, menos unha porcentaxe de comisión.
Poñamos un exemplo. A empresa A fai unha venda á empresa B e por iso envíalle unha factura con vencemento a 30 días por importe de 8.000 euros. A través da firma dun contrato, A cédella ao banco respectivo, quen de inmediato lle entrega 7.200 euros, o 90% da cantidade total da factura. Agora o banco terá os dereitos de cobranza e por tanto a empresa B deberá pagar directamente ao banco o 100% da factura. Así, o banco obterá os 8.000 euros e, por tanto, gañaría 800 euros.
Modalidades de factoring
Existen dúas modalidades de factoring en función da cobertura do risco de falta de pagamento:
Con recurso
Neste caso o banco non asume o risco de falta de pagamento e pode actuar contra a empresa cedente das facturas en caso de falta de pagamento do cliente. O banco levará a cabo todas as medidas extraxudiciais e xudiciais para garantir a cobranza. Con todo, no suposto que sexa imposible cobrar, o banco devolverá as facturas á empresa cedente e recuperará o importe anticipado.
Esta modalidade adoita ser a máis habitual, salvo que a empresa sexa moi grande e con moi boa clasificación crediticia.
Sen recurso
Aquí o banco si que se fai cargo do risco de insolvencia do cliente, non podendo actuar contra a empresa cedente se se produce unha falta de pagamento. Isto supón un incremento no custo da operación, polo tanto, a comisión para o banco será maior que na modalidade anterior.
Vantaxes do factoring
- Liquidez inmediata
A vantaxe máis clara é a disposición de liquidez inmediata. Grazas ao factoring as facturas pódense cobrar no mesmo momento no que se emiten. É certo que se aplicará unha comisión e por tanto a empresa non cobrará o 100% da factura. Por iso hai que valorar a necesidade de liquidez, así como os prazos de vencemento da factura ou a dudosidad de cobranza.
- Non se xeran débedas
Xa é simplemente un intercambio de dereitos de cobranza entre a empresa cedente e o banco, non se xeran débedas. Grazas a iso, se a empresa nun momento puntual necesita solicitar un préstamo, poderá facelo sen que o factoring lle prexudíque, xa que conseguiría a liquidez necesaria sen endebedarse. É dicir, é un tipo de endebedamento que gusta na análise de riscos e de CIRBE do banco respecto do cliente. Ao estar vinculado a operacións comerciais, valórase con menos risco e mellor lóxica financeira.
- Externalizar a xestión da cobranza
Poderíamos considerar o factoring como un servizo externo para realizar as xestións de cobranza. Isto fai que a empresa non teña que destinar ningún recurso a este tipo de operacións. E, polo tanto, pode dedicar todos os seus esforzos en producir e vender.
- Asesoramento financeiro e comercial
Nos casos de factoring sen recurso a entidade, antes de aceptarnos como cliente, e antes de aceptar a cesión das facturas, fará un exhaustivo estudo de nós e da nosa carteira de clientes. Isto serviranos como asesoramento financeiro (dinnos en que imos mal e podemos utilizalo para mellorar) e de asesoramento comercial (á hora de escoller aos nosos clientes e non aceptar aos morosos).
Inconvenientes do factoring
- Alto custo financeiro
As entidades de factoring adoitan cobrar unha comisión por cada operación en función do crédito e que pode ser do 2 ao 3% do total. Ademais, cóbranche un interese en función do prazo de vencemento, se anticipas os créditos, e unha comisión por custos do servizo. Tamén che poden repercutir un custo de seguro e mesmo ata gastos de estudo, pero todo isto hai que negocialo con cada entidade individualmente.
- O perigo do factoring con recurso
Se se trata da modalidade con recurso e a empresa de factoring devólvenos a factura atoparémonos con que perdemos máis diñeiro que se só deixásemos de cobrar a factura.
- Mala imaxe cara aos clientes
Se non comunicamos ben aos nosos clientes a operación, poden interpretar que a nosa empresa foi intervida ou que se atopa nunha mala situación financeira. Aínda que a realidade sexa todo o contrario.
- Aceptar só os clientes máis solventes
Pode suceder que o banco só acepte aqueles clientes que pola súa solvencia e estandarización de proceso de cobranza supóñennos o menor esforzo administrativo.
- Inconvenientes para os nosos clientes
É posible que para algún dos nosos clientes isto resúltelles un inconveniente xa que a capacidade de negociación que teñen co banco factor para atrasar ou fraccionar un pago é menor que a que teñen connosco.